Site Rengi

01.10.2025 - İBT İzmir Teknoloji ve Bilişim Derneği
ibt.org.tr

Bankalar E-Fatura, E-Arşiv, E-Defter Uygulamalarını Müşterilerine Niçin Ücretsiz Sunuyor?

Bazı Bankaların ücretsiz sundukları e-Fatura, E-Arşiv ve E-Defter gibi Entegrasyonlarda akla gelen sorular.

Bankalar E-Fatura, E-Arşiv, E-Defter Uygulamalarını Müşterilerine Niçin Ücretsiz Sunuyor?

Son yılların sürekli gündeminde olan ve E-Fatura süreci ile başlayarak E-Defter ve E-Arşiv entegrasyonları olarak devam eden E-Devlet entegrasyonları, her yıl olduğu gibi bu yıl da bilişim gündeminin önemli konularından biri haline geldi.

Gelirler İdaresi Başkanlığından onay almış olan Entegratör firmalar ve Muhasebe yazılım firmalarının birlikte çalışarak müşterilerine çözümler ürettiği bu yeni pazarda, özellikle bazı bankaların benzer çözümleri müşterilerine ÜCRETSİZ sunduklarını reklamlarla duyurması bazı ihtiyaç sahiplerinin karar verme süreçlerinde karışıklığa yol açtı.

Genel olarak bankaların sözleşmelerini inceleyerek, aklımıza gelen ve cevaplanamayan soruları derleyerek maddeler halinde sizlerle paylaşmak istedik.

İşte sözleşme öncesi cevaplanması gereken sorular:

  1. Özellikle sözleşmelerdeki, kişisel ve FİNANSAL verileriniz de dahil olmak üzere bütün verilerinizin ilgili banka tarafından kullanılmasına onay verilmesi gerekliliği, onay veren firmanın ticari ilişkide bulunduğu müşteri ve satıcılarının bilgilerini de bankanın kullanımına açıyor mu? Sorusunu akla getiriyor.
  2. Özellikle ücretsiz gibi görünen sözleşmelerin bitiş tarihi sonrasındaki ücretlendirmeler konusunda herhangi bir bilgi verilmemesi veya herhangi bir finansal kurala bağlanmaması Müşteriler sözleşme sonrası çok yüksek maliyetler ile karşılaşacaklar mı? Sorusu nu akıllara getiriyor.
  3. Sözleşme sonrasında müşteri çok yüksek maliyetler ile karşılaştığında, entegratörü terk etmek istediğinde, sözleşme süresi içerisinde sakladığı fatura ve defterlerini geriye isteyebilecek mi? Veya bunun için ne kadar bir bedel ödemesi gerekecek?
  4. Sözleşme bitiş tarihi sonrasında da, ilgili banka tarafından sözleşme süresindeki fatura ve defterler 10 yıl saklanacak mı? Bu belgelere müşteri erişebilecek mi? Bu hizmetin müşteriye maliyeti ne olacak? Bunlar da cevap bekleyen sorular.
  5. Müşteri sisteminden ilgili banka entegratörüne verilerin aktarılması için kullanılacak “konnektör” adı verilen yazılımların ücreti nedir? Bu konu ile ilgili de herhangi bir açıklama yapılamamaktadır.
  6. Müşteriye sözleşmede belirtilen alanların (Fatura adedi, e-defterin kapladığı alan vb.) aşılması durumunda müşteri nasıl bir fiyatlandırma ile karşı karşıya kalacaktır.

Bu süreçte e-fatura ve e-arşiv mükellefi olacak firmaların entegratör seçimlerinde yukarıdaki soruların cevaplarını verebilen entegratörler ile anlaşma yapmaları, ileride yaşanması muhtemel bir çok sorunu engelleyecek gibi görünüyor.

Bütün bu hususların “bankaların asli görevi olmaması nedeniyle” hem E-Dönüşüm pazarı için hem de Bankacılık pazarı için haksız rekabet doğuracağı ve beraberinde pek de hesaplanmayan bazı sorunlar getireceği de aşikar.

Yazan: Volkan KUYUCUOĞLU

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 3 YORUM
  1. ÖZKAN YAVAŞOĞLAN dedi ki:

    Bankaların işi bu değil… Herkes kendi işini yapmalı

  2. Özkan YAVAŞOĞLAN dedi ki:

    Bedava peynir sadece fare kapanında olur.

  3. şevket akçay dedi ki:

    yagmurlu havada şemsiyeyi elimizden alanlar bize bedava hizmet verecek hiç inandırıcı değil

BİR YORUM YAZ